Všeobecné obchodní podmínky pro vzdělávací portál Datakabinet.cz.
Článek I
Úvodní ustanovení
1. Společnost Publicom CZ, s.r.o. se sídlem na adrese Kunín 291, 742 53 Kunín, IČ: 277 74 112, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl: C, vložka č. 41509, DIČ: CZ 27774112, bankovní spojení: ČSOB a.s., číslo účtu: 209706864/0300, provozuje systém pro správu vzdělávacích materiálů, vzdělávací portál datakabinet.cz (dále jen „poskytovatel“).
2. Portál je webové sídlo www.datakabinet.cz, včetně všech jeho subdomén, který provozuje poskytovatel (dále jen „portál“).
3. Zákazníkem poskytovatele je každá osoba, tj. rodič nebo žák se souhlasem rodiče jako jeho zákonného zástupce (dále jen „zákazník“), která zaplatí poskytovateli poplatek za přístup k předplacené službě poskytovatele. Zaplacením poplatku zákazník a poskytovatel uzavře smlouvu v smyslu příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb. Občanského zákoníku (dále jen „smlouva“).
4. Školou je každé vzdělávací zařízení, které zaplatí poskytovateli poplatek za předplacené služby poskytovatele (dále jen „škola“).
5. Učitelem poskytovatele je každá osoba v pracovním poměru se školou poskytovatele, která má přístup ke školou předplaceným službám prostřednictvím registračního kódu školy poskytovatele (dále jen „učitel“).
6. Systémem se pro účely těchto VOP rozumí poskytovatelem provozovaný vzdělávací portál datakabinet.cz jako systém pro správu vzdělávacích materiálů umožňující zákazníkům a/anebo školám po zaplacení poplatku přístup k předplacené službě, přičemž poskytovatel garantuje jeho funkčnost minimálně v rozsahu 97 % (dále jen „systém“).
7. Předplacenou službou se pro účely těchto VOP rozumí přístup k veřejným vzdělávacím materiálům učitelů i zpoplatněným vzdělávacím materiálům poskytovatele. Výhradním vlastníkem zpoplatněných vzdělávacích materiálů je poskytovatel prostřednictvím systému poskytovatele po zaplacení poplatku, a to během předplaceného období v časově neomezeném rozsahu (dále jen „předplacená služba“).
8. Poplatkům se pro účely těchto VOP rozumí pevná finanční částka, kterou poskytovateli zaplatí zákazník a/nebo škola za přístup k předplacené službě na určitou dobu, a to dle nabídky poplatků poskytovatele (dále jen „poplatek“).
9. Zařízením se pro účely těchto VOP rozumí jakýkoliv technický prostředek umožňující připojení k internetové síti (dále jen „zařízení“).
10. Zaplacením poplatku potvrzuje zákazník a/nebo škola přijetí těchto VOP.
11. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi poskytovatelem a zákazníkem.
12. Nařízení je Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „nařízení“).
Článek II
Platba poplatku a přístup zákazníka k předplacené službě
1. Poplatek může být uhrazen pouze prostřednictvím platební karty umožňující platbu přes platební bránu GoPay. Všechny ceny jsou vyobrazeny v koruně české včetně DPH.
2. Zákazník má právo hradit poplatek za přístup k předplacené službě na další období formou pravidelných opakovaných plateb spočívajících v automatickém opakovaném odpisu platby poplatku z účtu zákazníka poskytovatelem, na základě předchozího souhlasu zákazníka.
3. Po zaplacení poplatku v souladu s těmito VOP a identifikaci poplatku poskytovatelem získá zákazník přístup k předplacené službě.
4. Poskytovatel má nárok na poplatek bez ohledu na to, zda zákazník skutečně využíval předplacenou službu.
5. Zaplacením prvního poplatku je zákazník zaregistrován v systému.
6. V případě zvolení automatického opakovaného obnovování předplatného přes platební bránu GoPay (platební karta) souhlasí zákazník s automatickým opakovaným placením poplatku ze své platební karty bez nutnosti zvláštní autorizace platby ze strany držitele platební karty.
7. Způsob platby s automatickým opakovaným obnovováním předplatného je stanoven na dobu neurčitou, jen ve stanovených fixních periodách předplatného a ve fixních částkách za předplacenou službu, s níž zákazník souhlasil, a zákazník jej může kdykoliv zrušit, obnovit nebo změnit v nastaveních svého konta na webové stránce www.datakabinet.cz v části "Profil" → "Nastavení" → "Zrušení opakované platby".
8. Lhůta a částka stahování prostředků z karty zákazníka poskytovatelem je určena předplatným obdobím (předplacená služba) - lhůta a maximální výška zúčtované transakce je pro jednotlivé předplacené služby následující: měsíční předplatné 30 dní (lhůta) a 129 Kč (maximální výška předplatného), čtvrtletní předplatné 90 dní (lhůta) a 390 Kč (maximální výška předplatného), pololetní předplatné 180 dní (lhůta) a 690 Kč (maximální výška předplatného) nebo roční předplatné 365 dní (lhůta) a 1090 Kč (maximální výška předplatného) dle výběru zákazníka. Poskytovatel je oprávněn provést platbu prostřednictvím této služby maximálně ve výši předplatného předplacené služby. Zákazník zároveň bere na vědomí, že poskytovatel nebude uchovávat číslo platební karty.
9. V případě, že bude lhůta předplacené služby od poslední automaticky opakované platby více než 182 dní, bude poskytovatel zákazníka o příští automatické opakované platbě informovat e-mailem 7 dní předem na dohodnutou e-mailovou adresu zákazníka v rámci těchto VOP.
10. V případě, že by vznikla jakákoliv změna v rámci původní lhůty nebo maximální částky předplacené služby, bude poskytovatel zákazníka o takové skutečnosti informovat e-mailem 7 dní předem na dohodnutou e-mailovou adresu zákazníka v rámci těchto VOP.
11. V případě, že zákazník čerpal bezplatnou lhůtu poskytnuté předplacené služby, která zákazníkovi končí, bude poskytovatel zákazníka informovat e-mailem 7 dní předem na dohodnutou e-mailovou adresu zákazníka v rámci těchto VOP o tom, že mu začnou být strhávány platby v předem dohodnuté lhůtě a v maximální výši předplatného předplacené služby.
12. Souhlasem s těmito VOP si je zákazník vědom a výslovně souhlasí s automatickým opakovaným obnovováním předplacené služby pro období uvedené při objednání předplacené služby a za poplatek určený poskytovatelem za předplacenou službu v době obnovení přes předplatný systém platebních bran.
Článek III
Práva a povinnosti poskytovatele
1. Poskytovatel je povinen umožnit zákazníkovi prostřednictvím systému přístup k předplacené službě za podmínek uvedených v těchto VOP.
2. Poskytovatel neodpovídá za nemožnost přístupu k předplacené službě způsobenou technickými vlastnostmi zařízení. Zákazník si je vědom, že mezi technické vlastnosti zařízení, které znemožňují využívání předplacené služby, patří například chybějící podpora Javascriptu v zařízení nebo zákaz plné funkčnosti Javascriptu v zařízení ze strany zákazníka.
3. Poskytovatel neodpovídá za obsah a rozsah veřejných vzdělávacích materiálů a negarantuje zákazníkovi, že během užívání předplacené služby bude rozsah a obsah zpoplatněných vzdělávacích materiálů identický s rozsahem a obsahem, jaký byl ke dni registrace zákazníka nebo ke dni uhrazení dalšího poplatku.
4. Poskytovatel neodpovídá za žádnou škodu způsobenou nevhodností zařízení, ani za funkčnost nebo provoz zařízení.
5. Poskytovatel neodpovídá za žádnou škodu způsobenou zneužitím přístupového jména a hesla přiděleného zákazníkovi anebo zařízení zákazníka.
6. Poskytovatel není odpovědný za nesplnění svých povinností podle těchto VOP, pokud je nemohl splnit v důsledku objektivních okolností vyšší moci. Za okolnosti vylučující odpovědnost se pro účely těchto VOP považují okolnosti, které nejsou závislé na vůli poskytovatele a které poskytovatel nemůže ovlivnit.
7. Poskytovatel je oprávněn informovat zákazníka prostřednictvím e-mailu anebo SMS/MMS o nabídkách služeb včetně reklamních nabídek, o možnosti prodloužení poskytování předplacené služby na další období, resp. o nutnosti uhrazení poplatku na další období přístupu k předplacené službě, či o aktuálních nabídkách služeb. Tato práva poskytovatele jsou ve smyslu nařízení jeho oprávněným zájmem.
8. Poskytovatel je oprávněn dočasně pozastavit přístup k předplacené službě, aniž by to bylo považováno za porušení povinnosti poskytovatele, a to z důvodu bezpečnosti, případů vyšší moci, rozhodnutí příslušného orgánu, pro výkon oprav a prací potřebných pro provoz, revizi nebo údržbu systému. O dočasném pozastavení přístupu k předplacené službě informuje poskytovatel zákazníka oznámením zveřejněným na stránce www.datakabinet.cz, pokud možno předem, jinak v přiměřené lhůtě a zároveň sdělí důvod a předpokládanou délku pozastavení přístupu k předplacené službě.
9. Poskytovatel je oprávněn zablokovat přístup zákazníka k předplacené službě, pokud zákazník poruší svůj závazek podle článku IV bod 2 nebo v případě, že bude mít důvodné podezření, že přístup k předplacené službě používá na základě jednoho přístupového kódu více osob.
10. V případě, že zákazník poruší svůj závazek podle článku IV bod 2, vzniká poskytovateli vůči zákazníkovi nárok na zaplacení smluvní pokuty ve výši 2500 Kč za každý neoprávněný přístup k předplacené službě v důsledku zákazníkem zveřejněného nebo zpřístupněného přístupového kódu třetí osobě nebo v důsledku zajišťování ochrany přístupového kódu anebo zařízení zákazníka před jeho zneužitím třetí osobou. Zákazník je povinen zaplatit smluvní pokutu podle předchozí věty do 3 dnů ode dne obdržení výzvy ze strany poskytovatele. Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok poskytovatele na náhradu škody.
Článek IV
Práva a povinnosti zákazníka
1. Zákazník má právo na přístup k předplacené službě. Předplacenou službu je prostřednictvím přístupového jména a hesla oprávněn využívat výhradně zákazník. Zákazník není oprávněn sdílet předplacenou službu s třetí osobou a umožnit bezplatné nebo komerční užívání předplacené služby třetí osobě.
2. Zákazník se zavazuje, že přístupové jméno a heslo k předplacené službě žádným způsobem nezveřejní a nezpřístupní třetí osobě. Zákazník je povinen zajistit utajení přístupového jména a hesla a ochranu před jeho zneužitím jakoukoli třetí osobou. V případě, že zákazník poruší závazek podle tohoto bodu, je povinen nahradit poskytovateli škodu způsobenou porušením svého závazku.
3. V případě ztráty přístupového jména a hesla, odhalení zneužití přístupového jména a hesla nebo podezření ze zneužití přístupového jména a hesla je zákazník povinen o těchto skutečnostech poskytovatele neprodleně informovat nebo změnit přístupové jméno a heslo, aby takovému jednání zamezil. Po obdržení oznámení zákazníka je poskytovatel oprávněn zablokovat přístup k předplacené službě prostřednictvím původního přístupového jména.
4. Zákazník nese odpovědnost za veškeré informace, příspěvky a údaje jím zveřejněné na jednotlivých stránkách systému poskytovatele v rámci využívání předplacené služby.
5. Poskytování předplacené služby je zahájeno okamžikem aktivování přístupu k předplacené službě a oznámení aktivace zákazníkovi (dále jen „zahájení poskytování“). Okamžikem zahájení poskytování končí lhůta pro odstoupení od těchto VOP.
6. Zákazník si je vědom a výslovně souhlasí se zahájením poskytování předplacené služby a prohlašuje, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od poskytovaní předplacené služby v souladu s těmito VOP (§ 1837 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb. Občanského zákoníku): "Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.“
Článek V
Podmínky a způsob reklamace
1. Zákazník je oprávněn uplatnit reklamaci vad přístupu k předplaceným službám u poskytovatele ve lhůtě 10 dnů ode dne výskytu vady, a to prostřednictvím e-mailu na adrese podpora@datakabinet.cz.
2. Zákazník je povinen přesně specifikovat, v čem spočívá reklamovaná vada, a zároveň uvést časové období, během kterého se vada vyskytla.
3. Reklamace zákazníka se považuje za opodstatněnou, pokud dojde k výpadku systému a zákazník nebude mít přístup k předplacené službě po dobu delší než 96 po sobě následujících hodin.
4. Poskytovatel je povinen doručit zákazníkovi potvrzení o uplatnění reklamace. Nelze-li potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud má zákazník možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
5. V případě, že je reklamace zákazníka v souladu s odst. 3 opodstatněná, poskytne poskytovatel zákazníkovi náhradní plnění formou prodloužení přístupu k předplacené službě o dobu, po kterou zákazník neměl v důsledku vad přístup k předplacené službě. O vyřízení reklamace podle předchozí věty je poskytovatel povinen zákazníka informovat.
6. Pro alternativní řešení sporů se může zákazník obrátit na subjekty alternativního řešení spotřebitelských sporů, které jsou uvedeny zde.
Článek VI
Ochrana osobních údajů
1. Poskytovatel je na základě smlouvy ve smyslu zákona Článku 6 odst. 1 písm. B nařízení oprávněn bez souhlasu zákazníka pro účely uzavření a plnění smlouvy získávat a zpracovávat údaje zákazníků, kterými jsou povinné údaje: jméno, příjmení, pohlaví, vyučovací předměty (minimálně 2) a nepovinné údaje: titul před jménem, titul za jménem, číslo mobilního telefonu, místo vysokoškolského studia, rok ukončení vysokoškolského studia a fotografie uživatele. Nepovinné údaje sbírá poskytovatel za účelem adresnosti a komunikace. Poskytovatel má právo v souladu s příslušnými právními předpisy pověřit zpracováním osobních údajů zprostředkovatele, který bude zpracovávat osobní údaje ve jméně poskytovatele. Zprostředkovatel je oprávněn zpracovávat osobní údaje jen v rozsahu a za podmínek sjednaných s poskytovatelem v písemné smlouvě nebo v písemném pověření. Údaje o zprostředkovatelích jsou zveřejněny na portálu v seznamu zprostředkovatelů. Poskytovatel oznamuje zákazníkům pověření nového zprostředkovatele rovněž zveřejněním identifikačních údajů zprostředkovatele na portálu v seznamu zprostředkovatelů.
2. Poskytovatel se zavazuje, že zabezpečí náležitá opatření na ochranu identifikačních a jiných osobních údajů jako i informací o zákaznících v souladu s nařízením a platnými právními předpisy České republiky, a kromě případů stanovených těmito předpisy, VOP, smlouvou nebo jinak domluvených se zákazníkem je nebude poskytovat třetím osobám.
3. Doba uchování osobních údajů, která je v případě osobních údajů v rozsahu jméno, příjmení, adresa trvalého pobytu pro účel uzavření a plnění smlouvy deset (10) let od ukončení platnosti smlouvy, tedy od uplynutí doby určité a v případě vyjádření souhlasu se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely v rozsahu jméno, příjmení, kontaktní poštovní adresa, kontaktní telefonní číslo a kontaktní adresa elektronické pošty na tři (3) roky
Ode dne vyjádření souhlasu ke zpracování osobních údajů pro marketingové účely.
4. Zákazník má právo (i) požadovat od poskytovatele přístup ke svým osobním údajům podle Článku 15 nařízení, (ii) na úpravu osobních údajů podle Článku 16 nařízení, (iii) na vymazání osobních údajů podle Článku 17 nařízení, (iv) na omezení zpracování osobních údajů podle Článku 18 nařízení, (v) vznést námitku proti zpracování osobních údajů podle Článku 21 nařízení a (vi) na přenositelnost osobních údajů podle Článku 20 nařízení.
5. V případě zodpovědné osoby pro ochranu osobních údajů je kontaktní údaj uveden na portálu.
Článek VII
Závěrečná ustanovení
1. Komunikace mezi poskytovatelem a zákazníkem probíhá v elektronické formě. Oznámení zákazníka a poskytovatele se považují za doručená okamžikem obdržení potvrzení o doručení e-mailu druhé straně. Kontaktní e-mail poskytovatele je podpora@datakabinet.cz. Poskytovatel považuje přihlašovací jméno zákazníka za kontaktní e-mail zákazníka.
2. V případě, že některé ustanovení těchto VOP bude celé nebo zčásti prohlášeno za neplatné, nevymahatelné nebo neúčinné, bude zbývající část těchto VOP platit v plném rozsahu. Tyto VOP budou upravovány a interpretovány v souladu se zákony České republiky a budou předmětem patřícím do výlučné jurisdikce soudů v České republice. Tyto VOP a všechny modifikace k těmto VOP představují celou smlouvu mezi poskytovatelem a zákazníkem.
3. Orgán kontroly a dozoru, kterému podléhá činnost poskytovatele je Česká obchodní inspekce se sídlem na adrese Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2.
4. VOP se v celém rozsahu řídí právním řádem ČR, a to i v případě, že zákazník není občanem ČR.
5. Vztahy, které nejsou upraveny VOP, se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb. Občanského zákoníku v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění.
6. Poskytovatel je oprávněn měnit VOP. Nové znění VOP je poskytovatel povinen zveřejnit na své stránce www.datakabinet.cz minimálně po dobu 31 dní a informovat zákazníka e-mailem do 7 dní předem před zveřejněním nového znění VOP. V případě, že zákazník nesouhlasí s novým zněním VOP, je během této doby poskytovatel oprávněn ukončit přístup k předplacené službě. Po uplynutí této doby ztrácejí stávající VOP účinnost a nové VOP nabývají účinnosti.
7. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 9. 2018.